A conseqüència de l’estat d’alarma, les fases de desescalada i l’etapa de represa per la crisi de la COVID-19, les persones consumidores podem patir afectacions derivades de l’adquisició de productes i/o contractacions de serveis. Si no és possible arribar a un acord, us expliquem com reclamar.
Atenció al consumidor
En aquest apartat hi trobareu, desglossada per temes, informació sobre els drets que teniu com a persones consumidores si heu patit afectacions derivades de la Covid-19. Per a més informació podeu contactar via correu electrònic a: consum@plaestany.cat i consultar la web de l’Agència Catalana del Consum http://consum.gencat.cat
Oficina Comarcal d’Informació d’Atenció al Consumidor a Banyoles TV
Viatges a països amb restriccions d’entrada per la COVID-19
Si teniu contractat un viatge a alguna d’aquestes destinacions, com que en el lloc de destí es donen circumstàncies inevitables i extraordinàries que afecten significativament el desenvolupament del viatge, teniu dret a resoldre el contracte abans del seu inici i recuperar els imports que hagueu pagat.
Compensació de títols de transport.
Viatges combinats
Si teniu contractat un viatge combinat ( és a dir, un paquet que combina almenys dos dels següents elements: transport, allotjament, altres serveis turístics ) a un preu global, amb un únic organitzador responsable i aquest l’ha cancel·lat el viatge o esdevé impossible fer-lo per les limitacions aplicades a causa del covid-19: teniu dret a la devolució dels imports pagats.
Telefonia i internet
Si un abonat té un deute amb un operador de telefonia o internet relatiu a una factura presentada entre el 14 de març i el 30 de juny (ambdós inclosos), pot sol·licitar un fraccionament i ajornament del deute.
Transport aeri
Si la companyia aèria us comunica la cancel·lació d’un vol que teníeu contractat o no podeu viatjar com a conseqüència de les restriccions establertes a causa de la covid-19 teniu dret a la devolució de l’import pagat.La companyia aèria també us pot oferir un bo o un val substitutori al reemborsament, però sempre teniu dret a optar per la devolució de l’import si així ho preferiu.
Cancel·lació de viatges per mitjans de transport diferents als de l’avió
En el supòsit que el viatger no pugui portar a terme el viatge contractat amb una companyia fèrria, d’autocars, etc.. com a conseqüència de les mesures decretades per l’estat d’alarma o que la companyia l’hagi suspès per aquest motiu, el consumidor tindrà dret a resoldre el contracte sense penalització.
Serveis que es paguen per quotes
Pel que fa als serveis de tracte successiu ( gimnasos, acadèmies, escoles, etc ), les quotes dels quals hagin estat abonades i no s’hagin pogut gaudir com a conseqüència de les mesures adoptades durant l’estat d’alarma i durant les fases posteriors de desescalada i l’etapa actual de represa, el prestador del servei podrà oferir la opció de gaudir del servei posteriorment o descomptar la quantitat de les futures quotes a imputar per la prestació del servei.
En el cas que l’usuari/a no accepti alternatives, se li hauran de retornar els imports ja abonats en la part corresponent al període del servei no prestat per l’esmentada causa.
Allotjaments turístics
En els casos en què s’han fixat limitacions a la mobilitat o confinaments que impedeixen que els consumidors puguin gaudir de serveis ja contractats, es pot reclamar el retorn dels diners.
Subministraments bàsics: gas
No es podrà suspendre el subministrament de gas a cap consumidor excepte per qüestions de seguretat.